Mitt sommarjobb :)

Lite dåligt med inlägg nu på sommaren sså tänkte skriva lite kort om hur jaag hade det på mitt sommarjobb.
Jag har jobbat på Ica Kvantum Hjertberg. Säkerheten på jobben var förhållande vis bra, speciellt för mig efter som jag inte fick göra de lite farligare sysslorna till exempel köra truck.

Jag skulle dock vilja påpeka vissa brister jag hittat på företaget som jag även tog upp lite på lektionen idag. Jag har tre viktiga punkter som jag skulle vilja ta upp och de är :

1. Den fruktansvärt dåliga informationen angående uttrymningsvägar och förhållandevis dåliga  skyltningen till utrymningsvägar sett till hur måga personer som kan vistas i lokalen sammtidigt. Jag skulle uppskatta till att de kan vistas cirka 300 personer i lokalen vid till exempel jul-handlingen.

2. Det är mycket tunga lyft på golvet där jag jobbade och man fick ingeb speciellt bra utbildning i hur man skulle lyfta dessa tunga varor. Jag själv har tränat en del på gym så jag viste hur man skulle göra men jag såg många kollegor som kommer få ont i både rygg, nacke och armar om de jobbar kvar en längre tid.

3. De hårda golv man vistas på hela tiden, skyddsskorna man får av Ica är inte tillräckligt dämpade så man får ofta ont i fötterna senare på eftermiddagen efter ett par timmars arbete.

Till Icas försvar vill jag säga att miljön i butiken var väldigt bra utöver dessa punkter. Till exempel var luften i affären helt outstanding. Däremot tycker jag att man kan åtgärda dessa brister med ganska lite pengar och arbete . Det räcker med ett besök hos ortopeden för alla så de får skor och två utbildningar om lyft tecknik och utryming, ENKELT FIXAT.

RSS 2.0